Fitxa tècnica

  • Any: 2016

  • Client: Museu Marítim de Barcelona (MMB)

  • Ubicació: Museu Marítim de Barcelona

  • Superfície: 150m2

  • Tipus: Exposició Temporal

  • Treballs: Disseny, Producció i Muntatge de l’exposició “Vaixells d’ones, de sal  i de sol” al Museu Marítim de Barcelona (MMB). Inclou la construcció de vitrines, urnes de metacrilat, gràfica, muntatge de peces, fusteria i pintura.

  • Dissenyador: Expomon

Temàtica

Jordi Comas aconsegueix captar l’expressivitat d’objectes que arriben de dies de mar, de sal i de sol, restes d’objectes llunyans que la tramuntana ha portat fins al cap de Creus, i amb els quals l’artista somia i treballa. Amb cadascuna de les seves formes, textures i colors neixen unes escultures poètiques que donen vida a vaixells imaginaris.
L’artista s’inspira en el cap de Creus. Tal i com afirma Comas: “És un lloc on les emocions no es poden amagar. Et sacsegen amb la força de la tramuntana i tenen l’energia de les roques. És un espai salvatge per riure i plorar, per tremolar, per abraçar, per viure sense parpellejar, perquè si tanques els ulls per un instant et perds un tros de vida”. Un lloc on gràcies a la Tramuntana arriben tresors llunyan que han vingut d’altres terrres. Objectes meravellosos amb els quals l’escultor somia i treballa.